FSI (Fuel Stratified Injection) dzinējs
FSI (Fuel Stratified Injection) dzinējs

Fuel Stratified InjectionFSI sērijas (saīsinājums nozīmē Fuel Stratified Injection) pamata agregāts ir 4 cilindru agregāts, dzinējam ir 1.4 l darba tilpums. Šis dzinējs ar 4 vārstiem katram cilindram un ar tiešu degvielas iesmidzināšanu sasniedz 63 kW/86 ZS jaudu, pie 5000 apg./min. Lielāko 130Nm griezes momentu, tas attīsta pie 3500 apg./min. Cita FSI dzinēja modifikācija var būt ar 77 kW/105 ZS jaudu, pie 6200 apg./min., kā arī sasniedz 130Nm griezes momentu, pie 4500 apg./min. Tāds agregāts tiek montēts Lupo un Polo automobiļos.

 

Fuel Stratified InjectionLielākajos Golfa un Bora modeļos nesen sāka montēt FSI dzinējus ar 1.6 l darba tilpumu, kuru jauda – 81 kW/110 ZS, pie 5800 apg./min., bet lielākais griezes moments –155Nm, pie 4400 apg./min. “Volkwagen’’ inženieri sola drīz pieteikt tirgū lielākas jaudas FSI sērijas dzinējus un lielāku darba tilpumu.

 

 

 

Tehniskas priekšrocības FSI benzīna dzinējam ar tiešo degvielas iesmidzināšanu:

  • Elektromagnētiskā vārsta dēļ ir iespējams precīzi noteikt degvielas iesmidzināšanas laika momentu degšanas kamerā
  • 40° pagriežoties sadales vārpsta nodrošina labu vilkmi pie maziem un vidējiem dzinēja apgriezieniem
  • Gāzes izplūdes recirkulācija nozīmīgi samazina kaitīgo vielu emisiju apkārtējā vidē
  • Salīdzinot ar parastu benzīna dzinēju, sasniedzama līdz 15 % degvielas ekonomija