Antriebs Schlupf – Regelung sistēma
Antriebs Schlupf – Regelung sistēma

ASR (Antriebs Schlupf – Regelung) – sistēma, kas kontrolē velkošo riteņu buksēšanu, neļaujot tiem slīdēt, uzsākot paātrinājumu. Ja pie liela griezes momenta tiek veikts viens priekšējo vai aizmugurējo velkošos riteņus tukšgaitas apgrieziens, ASR iedarbina dzinēja vadības sistēmu un samazina dzinēja apgriezienu momentu.

Sistēmas darbības princips

Saņemot informāciju no ABS adapteriem par velkošo un nevelkošo riteņu griešanās ātrumu, ASR vadības panelis salīdzina saņemtos signālus un rodoties atšķirībai starp velkošo un nevelkošo riteņu griešanās ātrumu, vadības sistēma sāk iedarboties uz dzinēju, samazinot tā griezes momentu. Sākotnēji ASR kavē degmaisījuma aizdegšanas momentu dzinēja cilindros. Ja, ar to nepietiek, ASR caur dzinēja vadības paneli sāk kontrolēt degvielas iesmidzināšanas sistēmu.

Pēc tā, kāda saite ir starp droseļvārsta pedāli un degvielas padeves ierīci (mehāniskā vai elektroniskā), dzinēja vadības panelis vai nu atvieno pa vienam degvielas smidzinātājam, vai pārmaina droseļvārsta atvēršanas leņķi. Pa to laiku griezes moments velkošajos riteņos samazinās līdz optimālam lielumam, tad automobilis izkustas no vietas, vai arī uzņem ātrumu nebuksējot.